ceturtdiena, 2010. gada 23. septembris

DIPLoMDARbs

Desmit LMA Latgales filiāles studenti ieguva bakalaura grādu mākslā

Jūnija sākumā 10 Latvijas Mākslas akadēmijas Latgales filiāles studenti, sekmīgi aizstāvot savus bakalaura darbus, ieguva bakalaura grādu mākslā. Daži no viņiem (LMA Latgales filiāles bakalauri Dana Zelča, Oksana Pranča, Maigurs Prūsāns, Bulats Ratkevičs) piedalās LMA rīkotajā izstādē „Forma. Krāsa. Līnija”, kas notiks ”Rīgas mākslas telpā” no 13. jūnija līdz 27. jūnijam.

Bakalaura darbu aizstāvēšanā (foto no LMA arhīva)
Gleznotāja Dana Zelča vērtētājiem piedāvāja lielformāta audeklu „Guļošās”, meistarīgi gleznotas 12 sieviešu kailfigūras, kas savā laiskuma bezrūpībā nekonkrētajā vidē ļāva skatītājam pieskarties eksistences iluzorajam vieglumam. Savukārt Maigurs Prūsāns divās gleznās „Miskaste” pārsteidza ar krāsu sulīgumu un triepiena ekspresivitāti, spējot reālistisku pilsētvides ainavu pārvērst pārliecinošā krāsu spēlē.
Grafiķi Oksana Pranča („Ģimenes portrets”), Bulats Ratkevičs („Draudzenes”), Tatjana Jaudzema („Maskas”), katrs strādājot atšķirīgās tehnikās, pēc vērtētāju domām ir sasnieguši augstu māksliniecisko un profesionālo līmeni, valdzinot ar formas lakonismu, līniju virtuozitāti un kompozīcijas izsmalcinātību.
Grafiķe Silvija Berezovska par savu bakalaura darbu izvēlējās izstrādāt grāmatas „Latgales glezniecība” maketu poligrāfiskai izpildīšanai. Grāmata pie lasītājiem nonāks šī gada rudenī. Jāsaka, ka Silvija jau ir izstrādājusi lielisku mākslinieciskajā un tehniskajā kvalitātē izpildītu gleznotāja O. Zvejsalnieka gleznu katalogu.
Grafikas apakšnozares studente Natālija Ivanova savā piecu darbu ciklā „Cita dimensija” meklējusi savdabīgus tehniskos un kompozīcijas risinājumus.
Tēlnieks Raitis Stiuka, izmantojot metinātu, patinētu metāla savienojumu sistēmu, radīja simbolisku trīsfigūru tēlu – pretēju izjūtu pārņemtu cilvēcisku būtni, kas tiecas izlauzties no savas sašķeltības, no piesaistes zemei, lai skatītāju domās pāraugt brīvā virpulī.
Tēlnieces Ināras Grāveles māla smagumā satvertā mūzikas būtība, rūdīta Latgales cepļa ugunī, pārtapa trīs tēlniecības formās „Vienmēr kopā”. Ināra apzināti izvēlējās „neklasisku” tēlniecības materiālu – mālu, kas tomēr ir tik raksturīgs dzimtajai Latgalei, un, pateicoties kopas „Pūdnīku skūlas” meistaram Evaldam Vasilevskim, tika apgūta senā māla dedzināšanas tehnoloģija.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru